akademi web blog 3

Kedim Neden Hep Aç

Kediniz her zaman yemek için gözünüzün içine bakıyorsa, ekstra kilonun yanı sıra endişe etmeniz gereken başka konu da söz konusu olabilir. Şeker hastalığından triode, yemek yeme isteğinin sebeplerini inceleyelim.

Kedinizin neden hep aç olduğunu düşünüp durmakta yalnız değilsiniz. Sorumluluk sahibi bir hayvansever olarak, kediniz bir iki günlük iştahtan kesilirse veteriner hekiminize başvurmanız gerektiğini bilirsiniz zaten. Peki ya tam tersi olunca ne yapmalı? Her zaman yemek isteyen bir kedi acaba acil bir vaka mı?

Fazla yemek yemenin sebebi hem fizyolojik hem de psikolojik olurken hekimlerin en sık karşılaştırdıkları beş sebebi size kısaca özetliyoruz. Belki “kedim neden hep aç?” sorunuza cevap bulabilirsiniz.

İç Parazitler

Kulağa ne kadar şaşırtıcı gelse de, açlığın en sık sebebi, minik tüylü güzelliğinizin bağırsakları içinde saklanan çirkin parazitler. İronik bir şekilde, paraziti olan bir kedi şişman görünebilir çünkü parazitler sindirim sistemini bozar ve şişmesine neden olur. İncecik ama karnı davul gibi şişmiş görünen yavru kedilerdeki sebep de aslında fazla yedikleri değil, parazitlerdir. İç parazitler, kedinizin içine yerleşip onun yediği her yemeğinden faydalanırken, masum kediniz sanki hiç bie şey tememiş gibi olur.

Ayrıca iç parazitler insanlara da geçebilir o nedenle alanında uzman veteriner hekimlerimizden destek alabilir iç parazit kontrollerinizi ve verilen ilaçları kullanmanızı öneririz.

Hipertiroidizm veya Şeker Hastalığı

Her iki durum da kedilerinizin iştahını açar. Hipertiriodizm durumunda kedinizin vücudu fazla kilo yakarken şeker hastalığında besinle alınan şekerden enerji üretilmez. Kısacası, sevimli dostunuzun yediği yemekler vücut kendi faydasına dönüştüremez, bir eksik olarak hisseder ve daha fazlasına ihtiyaç duyar. Ne yazık ki petiniz ne kadar yerse yesin, vücudu hep eksik hissedecektir. Kedinizin hep aç olduğunu, çok fazla yemek yediğini ama buna rağmen kilo verdiğini ve özellikle de yemeğin yanı sıra çok fazla su içtiğini görürseniz hemen veteriner hekimlerimize başvurun.

Yalnızlık ve Can Sıkıntısı

Bu da ana sorumuzun basit ama çok sık karşılaşılabilen cevaplarından biri. Canımız sıkılırken zaten hangimiz yemek yemiyoruz ki? Gün boyu tek başına evde duran kedinizi düşünün, yapabileceği, ona zevk veren tek aktivite yemek yemek olabilir. Bu durumda petinize daha fazla aktivite sunmaya çalışabilirsiniz. Kediler akıllı hayvanlar ve bulmacalara bayılırlar. Yemeklerini saklayabileceğiniz özel oyuncaklar satın alabilirsiniz veya internetten araştırığ birkaç basit malzemeyle siz de minik yemek labirentleri hazırlayabilirsiniz. Zihinlerini harekete geçiren ve ilgilerini çeken her şeyi kullanabilirsiniz. Bazen basit bir gazoz kapağı da kedinizi tüm gün eğlendirebilir, harekete geçirebilir.

Depresyon

Sıkıntının daha ağır hali olan depresyondan çıkmak basit bir oyuncakla halledilebilecek bir şey olmayabilir. Eve gelince sokakta bir kedi mi okşadınız? Ne yaparsanız yapın, kediniz kokusunu hissedecek ve aldatıldığını anlayacak. Yeni bir bebek gelince kediler kendilerini dışlanmış gibi hissedecek. Ya da birlikte yaşadığı, sık sık zaman geçirdiği bir arkadaşının vefatı sonucu hayvanlar yas tutabilir. Depresyonun sayısız yüzü var maalesef ama kaynağını anlamak size düşer. Depresyonun tedavisi ise bol bol sevgi ve ilgi. Kedinizi kucağınıza alıp sevin ve gözlerine bakarak gözünüzü yavaşça açık kapatın. Bu kedilerin dilinde her şey yolunda, yanındayım seni seviyorum anlamına geliyor. Depresyonun tedavisi uzun solukludur ve sabır ister. Yine de kendinizi çaresiz hissettiğiniz durumda her zaman bir uzmana başvurabilirsiniz.

Sorun kedinizde değil, mamada

Bir gün sadece abur cubur yediğiniz zaman kendinizi güçsüz hissedersiniz ve sık sık acıkırsınız. Düşük kaliteli, ucuz mamalar da tam bizim yediğimiz abur cuburlar gibi, sadece biraz hububat, tatlandırıcı ve yağlardan oluşuyorlar; vücuda verebilecekleri enerjiden noksan bu besinler hiçbir işe yaramazlar. %18 KDV’ye bakmadan kedinize biraz daha kaliteli bir mama çalışın ya da evde kediniz için besin değeri yüksek bir öğün hazırlamaya çalışın.